"

Pri ktorom cvičení sa najlepšie chudne?

21. 01. 2016 06:00 - Britský profesor Matthew Haines sa pokúsil v článku "Ktoré cvičenie vedie k väčšiemu energetickému výdaju a chudnutiu" rozsúdiť jeden odborný spor.
Ako dlho vydržíte robiť plank na lakťoch?
Autor: getty images
 
 
 

V texte popisuje rozdiely a výhody vytrvalostného aeróbneho cvičenia (beh, plávanie, cyklistika, aerobik) a silového anaeróbneho cvičenia (crossfit, kruhový tréning, posilňovanie s činkami apod.). A potvrdzuje, že odpovedať na túto otázku sa jednoducho nedá. Človek je totiž zložitý tvor a má silnú tendenciu zažívať slasť a potešenie, jeho správanie má veľa motívov a psychika podlieha zmenám neľahko. Nie pre každého sa tak hodí rovnaký typ cvičenia, a nie každý schudne tým, pri ktorom chudne jeho známy či kamarát.

:gallery:true:true:true

Intenzívne anaeróbne cvičenia ako šprint, fázový tréning a posilňovanie na strojoch zvyšujú prudko metabolickú mieru a tá ostáva vysoká aj nasledujúce dni. Preto obhajcovia tohto typu pohybu tvrdia, že je pre chudnutie najlepšie. Iní ale argumentujú tým, že ideálne je ostať pri vytrvalostnom športe (beh, cyklistika, ....) a venovať sa mu pravidelne v mierne podobe. Pri hodine behu totiž človek spáli viac energie ako pri kratších silových športoch.

Obe cvičenia spája intervalový tréning s extrémne náročnými a intenzívnymi fázami. Podľa výskumov je to metóda ideálna ako na chudnutie, tak na zvýšenie kondície a rastu svalov. Lenže je tu veľké - lenže. Tento typ cvičenia zvláda iba malá časť ľudí kvôli jeho explozívnosti. „Najlepšou odpoveďou na pôvodnú otázku je, že najlepším cvičením na chudnutie je to, ktoré budete naozaj robiť.

:gallery:true:true:true

Treba počítať aj s tým, že pokiaľ dvaja ľudia robia to isté ( rovnako intenzívne a dôkladne), aj tak nebudú vyzerať rovnako. Jeden bude nabúchaný a vyrysovaný, druhý stále trochu pri sebe a s menšou svalovou hmotou. Za to môžu gény, biologické faktory, psychika a správanie dotyčných. A vždy pri chudnutí je potrebné myslieť na to, že bez obmedzenia energetického príjmu a kontrole toho, čo človek skonzumuje, sa výsledky nedostavia. Posilňovne sú plné športovcov, ktorí tvrdo makajú a majú stále nadbytok tuku. A to práve kvôli strave, génom, biológii a ďalším faktorom, ktoré do toho všetkého treba započítať.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama
Autor:  Famous

NAJČÍTANEJŠIE

 

VIDEO

 

ADAM GIRL

 

ANKETA

 

MILITARY