"

Inteligenti sa v práci horšie sústredia: Môžu za to ...

23. 01. 2016 06:00 - Nedokážete sa poriadne sústrediť pri práci a stále sa nechávate vyrušovať vlastnými nesústredenými myšlienkami?
Tak málo času, a tak veľa nápadov.
Autor: getty images
 
 
 

Potom ste pravdepodobne veľmi inteligentný. Tvrdí to americký psychiater Dr. Ned Hallowell. Podľa neho ľudia s vyšším IQ mávajú problémy so sústredením na prácu jednoducho preto, že ich mozog prekypuje geniálnymi myšlienkami, a oni sa všetkému venujú naraz.

„Zamestnanci, ktorí majú problém sústrediť sa denne na svoju prácu, môžu byť intelektuálne nadradení kolegom, ktorí s tým problémy nemajú,“ tvrdí Hallowell s tým, že vzťah medzi neschopnosťou sústrediť sa a vyššou inteligenciu preukázal. Jedinci s najbystrejším myslením a najgeniálnejšími nápadmi sa sústredia najhoršie. „Najchytrejší medzi nami majú problémy  si vytvoriť priority a zvoliť tú myšlienku, na ktorú je potrebné sa sústrediť najskôr“ tvrdí doktor Hallowell.

:gallery:true:true:true

Títo borci mali iba jeden nápad, a aj ten stál za ...

Ďalším prejavom najinteligentnejších mozgov je to, že nedosahujú svoje očakávania a ani  očakávania svojich šéfov. „Zamestnávatelia vždy vyhľadávajú tých najbystrejších ľudí, ale  problémy vyrovnať sa s mnohonásobnými úlohami a rozrušením na pracovisku  ovplyvňuje inteligentných ľudí ako každého iného, ak nie aj viac,“ uviedol k štúdii Bostjan Ljubić zo spoločnosti Steelcase, ktorá na výskumu spolupracovala.


Štúdia sa opiera o 10 000 zamestnancov zo sedemnástich krajín sveta, a potvrdzuje, že najviac dnes vyrušujú pracujúcich moderné technológie. Priemerný zamestnanec je dnes vyrušený od svojej práce každé tri minúty. Pre najlepšie fungovanie mozgu a koncentrácie je potrebné dbať na správnu životosprávu, spať aspoň sedem hodín denne, dostatočne piť čistú vodu a konzumovať omega-3 mastné kyseliny (ryby, rastlinné oleje, orechy a semená). Mozog a koncentráciu posilňujú logické hry, krátky popoludňajší spánok, pravidelný pohyb a sex. Pomáha aj horká čokoláda a potraviny bohaté na horčík (banány, pomaranče , celozrnné pečivo, brokolica, zemiak, špenát...).  Pozitívne pôsobí aj slnečné žiarenie, pretože produkuje v pokožke vitamín D potrebný pre dobré funkcie mozgu a dobrú náladu.

Pokračovanie článku pod reklamou videoreklama
Autor:  Famous

NAJČÍTANEJŠIE

 

BIZNIS

 

ADAM GIRL

 

ŠPORT