"
 

Čo nezabudnúť jesť, aby ste zdravo chudli?

16. 02. 2016 10:20 - V zimnom období sa diétami a chudnutím trápi najviac ľudí. Ale zároveň aj pribúda dôkazov, že chybu robia všetci tí, ktorí zvolia nízkotučnú diétu.
Môžem si dať nízkotučné údené koleno s chrenom, pikantným dressingom, opečeným chlebom a litrom piva? ... no, myslel som si, že nie.
Autor: getty images
 
 
 

A tá nefunguje. Nielenže človeka pripraví o vitamíny rozpustené v tukoch, ale naopak zvýšená konzumácia rastlinných olejov vedie k rýchlejšiemu a účinnejšiemu úbytku tukového tkaniva. Pozor. Dôležité je však konzumovať priaznivé rastlinné tuky – z vlašských orechov či olív, nielen nasýtené mastné kyseliny zo živočíšnych produktov. Preto je dobré zvýšiť pri chudnutí  príjem vlašských orechov a olivového oleja, a obmedziť konzumáciu nasýtených mastných kyselín. Hoci obe spomínané potraviny sú energeticky veľmi bohaté, obsahujú látky urýchľujúce metabolizmus a odbúravanie tukov v podkoží a na bruchu. Výrazne tiež znižujú hladinu škodlivého cholesterolu v krvi a posilňujú srdce a cievy. Každý človek by mal denne zjesť dve hrste vlašských orechov a dve lyžice olivového oleja.

 olivový olej

Jedným z prekvapení našej štúdie je, že aj keď sú vlašské orechy bohaté na tuky a energiu, strava bohatá na vlašské orechy vede k výraznejšiemu chudnutiu ako strava nízkotučná,“ tvrdí doktorka Cheryl Rocková, ktorá pridala ďalší k mnohým dôkazom o tom, že pri chudnutí je potrebné konzumovať dostatočné množstvo správnych tukov.

vlašské orechy

Autor:  Famous

NAJČÍTANEJŠIE

 

BIZNIS

 

ADAM GIRL

 

ŠPORT