"
 

McDonald's v Japonsku láka zákazníkov na šialenú kombináciu

19. 02. 2016 06:00 - Reštaurácie tohto rýchleho občerstvenia začali v krajine pod horou Fudži ponúkať hranolky úplne inak, ako sme boli doteraz zvyknutí.
Netypické, ale má to byť veľká pochúťka.
Autor: reprofoto YouTube / Elly Awesome
 
 
 

Snažia sa tak nanovo prilákať zákazníkov po sérii škandálov so zlou kvalitou potravín. "Sú vynikajúce," pochvaľuje hranolky poliate tmavou a bielou čokoládou Šigeaki Jamaguči (37). "Prišiel som práve preto, aby som vyskúšal nové produkty, ktoré doteraz neboli v ponuke," dodáva Jamaguči v prevádzke v rušnej tokijskej štvrti Šindžuku.

Agentúra AFP tvrdí, že zákazníci akým je Jamaguči sú pre americký reťazec, ktorý v Japonsku bojuje s klesajúcim predajom, možno tou poslednou nádejou. "Čokoládové hranolky sa stali veľmi populárnym produktom, a to nielen u zákazníkov v Japonsku," hovorí šéfka japonskej sekcie Sarah Casanovaová. "Pritiahli pozornosť médií, blogov a sociálnych sietí po celom svete," dodáva. Sladkoslaný výrobok, ktorý sa v Japonsku predáva pod názvom McChoco Potato, bol na trh uvedený v januári 2016. Vďaka nemu sa firme po niekoľkých rokoch v krajine vychádzajúceho slnka zvýšil počet zákazníkov. Experti ale varujú, že firme nebude tento úspech stačiť.

VIDEO: McChoco jazykom mlsnej slečny


Japonská súčasť McDonald's vykázala za rok 2015 stratu v prepočte cca 274 miliónov €, pričom do červených čísel sa dostala už druhý rok po sebe. Jednalo sa o najväčšiu stratu od otvorenia prvej reštaurácie v luxusnej tokijskej štvrti Ginza v roku 1971. "Rok 2015 bol nepochybne tým najproblematickejším rokom v našej 45 ročnej histórii," hovorí Casanovaová. V posledných rokoch podnik uzavrel stovky z približne 3000 reštaurácii v Japonsku. Tržby išli prudko nadol, keď sa ukázalo, že dodávateľ z pevninskej Číny miešal staré mäso s čerstvými surovinami. Potom navyše konzumenti v zmrzline a kuracích nugetkách objavili kúsky plastu. Reťazec následne sľúbil, že kvalitu potravín zlepší, aby získal späť zákazníkov. Japonské prevádzky pritom stavili na miestne produkty, ako je syr z ostrova Hokkaidó či sladké zemiaky z juhozápadného Japonska. Úspechy prináša aj možnosť zostaviť si vlastné menu z hamburgeru, prílohy a dezertu.

Podľa niektorých odborníkov je práve dôraz na domáce suroviny tou správnou cestou. "Firma musí zákazníkov uistiť, že nepoužíva čínske produkty, ale bezpečné prísady z domácich zdrojov," hovorí Seiičiro Samedžima, ktorý pracuje ako analytik v oblasti rýchleho občerstvenia.

Ochutnali by ste hranolky s čokoládou?
jasné, veľmi rád :)
40%
fuj, ani omylom :(
60%
 

Autor:  ČTK

NAJČÍTANEJŠIE

 

DR. ZVIERA RADÍ

 

ANKETA

 

SEX