"
 

Dokonalý spánok a prebudenie zaručí pravidlo 10-3-2-1-0

07. 03. 2016 06:00 - Kanadský fitness tréner a odborník na zdravý spánok Craig Ballantyne podľa vlastných slov už viac ako desať rokov ráno vstáva s budíkom vyspaný ako mimino.
A som ešte 20 minút v pluse.
Autor: getty images
 
 
 

A často z postele vstane ešte pred zvukom alarmu. Vyznáva totiž pravidlo 10-3-2-1-0 o ktorom napísal aj knihu o zdravom spánku Early to Rise. V nej popisuje, čo tajomná pätica číslic znamená:

10 - reprezentuje počet hodín pred odchodom do postele, kedy si človek môže dať posledný nápoj obsahujúci kofeín.

3 - je počet hodín pred odchodom do postele, kedy človek zje posledné jedlo a vypije posledný hlt alkoholu.

2 - je počet hodín pred odchodom do postele, kedy človek prestane pracovať, učiť sa a používať mozog.

1 - je posledná hodina pred zaspaním, počas ktorej už človek nepoužíva mobil, tablet, počítač či televízor – všetky žiariče modrého svetla.

0 - je počet prípadov, kedy človek ráno zaspí alebo sa pri zvuku budíka prebudí unavený.


„Jednoducho najdôležitejší faktor, ako ovládnuť svoje rána a dni, je vstať o 15 minút skôr a pracovať na svojej priorite číslo jedna, ako sa prebudia ostatní. Je to také jednoduché. Keď používate túto rovnicu, urobíte viac práce a prestanete si nechávať utekať veľké príležitosti,“ tvrdí Ballantyne.

Profesor holistickej medicíny Andrew Weil z Harvardovej univerzity ponúka k tomu dychovú techniku, ktorá pomôže zaspať tým, ktorí majú problém so spánkom. Človek dýcha podľa rovnice 4 ku 7 ku 8. Štyri sekundy nádych, sedem sekúnd drží dych a osem sekúnd pomaly vydychuje. Mali by stačiť väčšinou iba tri takéto cykly.

ranné vstávanie

Autor:  Famous

NAJČÍTANEJŠIE

 

BIZNIS

 

ADAM GIRL

 

ŠPORT