"

Má to už snowboarding pomaly spočítané?

15. 03. 2016 14:00 - Počas posledného desaťročia bral snowboarding útokom všetky lyžiarske svahy, ale teraz jeho popularita klesá rýchlejšie, ako olympijský šampión dolu traťou
Nad zimný športom rebelov sa začína zmrákať.
Autor: getty images
 
 
 

Šport, ktorý vniesol rebelské a uvoľnené postoje do snobských lyžiarskych stredísk a na zimné olympijské hry, je v kríze. Príčinou sú jednak meniace sa klimatické vzorce, ale aj rozvoj nových typov lyží, ktoré z predaja vytláčajú vybavenie pre snowboardistov. A ruka v ruke s tým kráča klesajúci záujem inzerentov, sponzorov ale aj samotných nadšencov tejto dosky.

Medzi inováciami tradičného alpského lyžovania sú napríklad tvarované lyže či lyže so zahnutými špičkami na oboch stranách, vďaka ktorým je tento šport ľahší a všestrannejší. Lyžiari s obojstrannými lyžami teraz môžu skákať dozadu a ďalej pokračovať v jazde popredu.

Popularita snowboardingu vyvrcholila v sezóne 2010 až 2011, kedy sa po horských svahoch šmýkalo asi 8,2 milióna Američanov, ako uvádzajú čísla obchodnej skupiny Snowsports Industries America. Odvtedy počas nasledujúcich troch rokov, tak rok čo rok o niečo klesli. Trochu optimistickejšie boli čísla iba v roku 2015, kedy sa tento šport rozhodlo vyskúšať viac mladších teenagerov a žien.

Objem predaného snowboardového vybavenia klesá o 60 miliónov dolárov ročne, uviedla Národná asociácia športového tovaru, ktorá sleduje predaj na americkom trhu. Podľa odborníkov sa na prepade paradoxne podpísal aj rýchly rozmach mnohomiliardového snowboardového priemyslu, ktorý sa tým stal zraniteľným voči poklesu dopytu, keď opadlo prvé nadšenie. "Trh sa presýtil," povedala denníku The Times Marie Caseová zo spoločnosti Board-Trac pre prieskum životného štýlu a marketing, ktorá sa špecializuje na akčné športy. A súčasťou problému je aj nespoľahlivá snehová nádielka. "Keď nie je sneh, ťažko ľudí presvedčíme, aby sa vybrali do hôr." Pokles popularity tohto športu postihuje dokonca aj elitných snowboardistov.


Iouri Podladtchikov
, švajčiarsky športovec ruského pôvodu, v roku 2014 vyhral zlatú medailu na U-rampe na olympiáde v Soči. Vtedy mal na doske logo spoločnosti Quiksilver vyrábajúcej oblečenie pre snowboardistov. Tá ale v septembri 2015 vyhlásila bankrot. Keď sa Podladtchikov objavil na konci februára v nórskom Oslo na X Games, čo je vrchol sezóny extrémnych športov, mal na doske vlastný umelecký dizajn, pretože už nemá žiadneho sponzora.



Louie Vito, olympionik z roku 2010 a dvojnásobný medailista z X Games, mával za sponzora Nike, ale prišiel o neho pred dvoma rokmi, kedy firma zrušila svoju divíziu zimných športov. "Pár zlých zím a odstúpenie Nike znamená, že sa veľa dobrých jazdcov ocitlo bez sponzora na topánky a oblečenie. A to je problém," povedal Vito.

Autor:  ČTK, The Times

NAJČÍTANEJŠIE

 

VIDEO

 

ADAM GIRL

 

ANKETA

 
Keby ste sa mohli vyspať s inou ženou, tak by to bola...
susedka
15%
kolegyňa
25%
spolužiačka
11%
známa herečka
5%
známa speváčka
2%
neznáma kráska
33%
s hociktorou kočkou, ktorú tu uverejňujete na stránke
9%
 

MILITARY