19.2.2016 06:00 | Zaujímavosti

McDonald's v Japonsku láka zákazníkov na šialenú kombináciu

McChoco Potato
Reštaurácie tohto rýchleho občerstvenia začali v krajine pod horou Fudži ponúkať hranolky úplne inak, ako sme boli doteraz zvyknutí.

Snažia sa tak nanovo prilákať zákazníkov po sérii škandálov so zlou kvalitou potravín. "Sú vynikajúce," pochvaľuje hranolky poliate tmavou a bielou čokoládou Šigeaki Jamaguči (37). "Prišiel som práve preto, aby som vyskúšal nové produkty, ktoré doteraz neboli v ponuke," dodáva Jamaguči v prevádzke v rušnej tokijskej štvrti Šindžuku.

Agentúra AFP tvrdí, že zákazníci akým je Jamaguči sú pre americký reťazec, ktorý v Japonsku bojuje s klesajúcim predajom, možno tou poslednou nádejou. "Čokoládové hranolky sa stali veľmi populárnym produktom, a to nielen u zákazníkov v Japonsku," hovorí šéfka japonskej sekcie Sarah Casanovaová. "Pritiahli pozornosť médií, blogov a sociálnych sietí po celom svete," dodáva. Sladkoslaný výrobok, ktorý sa v Japonsku predáva pod názvom McChoco Potato, bol na trh uvedený v januári 2016. Vďaka nemu sa firme po niekoľkých rokoch v krajine vychádzajúceho slnka zvýšil počet zákazníkov. Experti ale varujú, že firme nebude tento úspech stačiť.

VIDEO: McChoco jazykom mlsnej slečny


Japonská súčasť McDonald's vykázala za rok 2015 stratu v prepočte cca 274 miliónov €, pričom do červených čísel sa dostala už druhý rok po sebe. Jednalo sa o najväčšiu stratu od otvorenia prvej reštaurácie v luxusnej tokijskej štvrti Ginza v roku 1971. "Rok 2015 bol nepochybne tým najproblematickejším rokom v našej 45 ročnej histórii," hovorí Casanovaová. V posledných rokoch podnik uzavrel stovky z približne 3000 reštaurácii v Japonsku. Tržby išli prudko nadol, keď sa ukázalo, že dodávateľ z pevninskej Číny miešal staré mäso s čerstvými surovinami. Potom navyše konzumenti v zmrzline a kuracích nugetkách objavili kúsky plastu. Reťazec následne sľúbil, že kvalitu potravín zlepší, aby získal späť zákazníkov. Japonské prevádzky pritom stavili na miestne produkty, ako je syr z ostrova Hokkaidó či sladké zemiaky z juhozápadného Japonska. Úspechy prináša aj možnosť zostaviť si vlastné menu z hamburgeru, prílohy a dezertu.

Podľa niektorých odborníkov je práve dôraz na domáce suroviny tou správnou cestou. "Firma musí zákazníkov uistiť, že nepoužíva čínske produkty, ale bezpečné prísady z domácich zdrojov," hovorí Seiičiro Samedžima, ktorý pracuje ako analytik v oblasti rýchleho občerstvenia.

Čítajte ďalej