1.4.2016 17:30 | Adam Fitness

ADAM FITNESS: Renata Sekeráková

Renata Sekeráková
Renata Sekeráková
Zdroj: Dušan Křístek
Väčšinou opomína cviky brušných svalov, ale tie mimické by najradšej zapájala stále. A ešte nám prezradila, čoho sa nedokáže zdať. Budeme ju sledovať v jej pokrokoch

Renata Sekeráková

 

Vek: 29 rokov

Miery: 89 - 60 - 90 cm

Váha: súťažná 53 kg, mimo súťažná 58 kg

Výška: 164,5 cm

 

Prečo a kedy nastal ten hlavný impulz, že si si povedala „Idem cvičiť, idem na sebe makať?“: Odmalička som športovala. V zime sme pravidelne chodili každý víkend na lyže a mojou srdcovkou bolo jazdectvo. To mi učarovalo natoľko, že som dostala svojho vlastného koňa. Niekoľko rokov som aktívne pretekala, ale po vysokej škole som sa chcela zdokonaliť v angličtine a preto som sa rozhodla vycestovať do Kanady, kde som strávila dva roky. Počas týchto dvoch rokov som nežila práve zdravým životným štýlom, a to sa odrazilo aj na mojej postave. Po návrate domov som mala asi o desať kilo viac, čo bolo hlavným impulzom, že musím so sebou niečo začať robiť. A tak som sa rozhodla, že popri jazdeniu začnem chodiť do fitka. Ako začiatočník som väčšinu času trávila na kardiu a vôbec ma ani nenapadlo cvičiť aj silovo. Potom som videla na internete obrázky fitnessiek a zistila som, že za vytúženou postavou je kombinácia silového tréningu, kardia a hlavne striktného režimu stravovania. Stále ma motivovalo, že raz by som chcela mať postavu ako bikiny fitnessky až to prerástlo do myšlienky, že vlastne aj ja by som sa ňou chcela stať. Bola to dlhšia cesta, ale začala sa hlavne vtedy, keď som oslovila môjho terajšieho trénera Petra Žíroša, či by ma pripravil na súťaž. 

Ako vyzerá tvoj týždenný tréningový plán? Momentálne cvičím ráno silový tréning a večer po práci kardio. Cvičím každý deň okrem nedele, vtedy regenerujem. Aj keď niekedy vybehnem s kamarátmi si zabehať aj keby som nemala, ale neviem odolať hlavne, keď je pekné počasie. Plus cez víkend chodím  jazdiť.

Je nejaký cvik, ktorý nemáš rada, ale napriek tomu ho musíš / mala by si ho robiť? Stále si poviem, že brucho odcvičím na konci tréningu a niekedy cvičím dlhšie ostatné partie a potom je už veľa hodín a musím utekať do práce. Musím sa v tom polepšiť, lebo brucho je podľa mňa aj moja slabšia partia, a preto by som mala na ňom viacej zamakať. Nemám vyslovene obľúbený alebo neobľúbený cvik.

VIDEO: Dal by si si s ňou tréning?

S fitness ide ruka v ruke aj úprava stravy. Máš v tomto smere nejaký hriech, ktorého sa nevieš vzdať? Milujem sladkosti, ovocie, oriešky a arašidové maslo. V diéte sa viem vzdať všetkého okrem orieškov.

Určite sa nielen pri cvičení okolo teba pohybuje veľa chlapov. Prezraď taký ten svoj mužský ideál... Nemám presne stanovený typ muža aký sa mi páči. Musí proste zafungovať chémia. Jediná podmienka je zmysel pre humor, pretože sa rada smejem.

Za ten čas čo aktívne cvičíš a chodievaš na súťaže, určite už máš doma na poličke nejakú trofej. Ktorú doteraz považuješ za najhodnotnejšiu? Zatiaľ trofej na poličke nemám, pretože zatiaľ som absolvovala len tri súťaže, kde som skončila dvakrát na siedmom mieste a raz na desiatom. Ale pevne verím, že ak vytrvám, bude aj trofej na poličke.

Každý športovec má svoju vysnívanú métu. Tá tvoja je? Byť lepšia každou sezónou a dosahovať, čo najlepšie výsledky.

Čo by si odkázala ľuďom, ktorí necvičia? Skôr by som odkázala ľudom nech robia to, čo ich baví a napĺňa. Žijeme len raz a preto treba robiť vo svojom voľnom čase to, čo nás robí šťastnými.

Za sprístupnenie priestorov na fotenie ďakujeme

Čítajte ďalej