11.1.2017 06:00 | Macho

Firmy chcú spokojných zamestnancov. Preto zavádzajú ...

veselí kolegovia
Hmmm, tak to bola dosť odvážna párty :)
Vnímanie vlastných zamestnancov je v každej firme iné. Od nepodstatného a vždy nahraditeľného plebsu až po jednu veľkú šťastnú „rodinu“. U vás je to ako?

Už aj české firmy zriaďujú podľa zahraničných vzorov novú pozíciu - manažéra šťastia. Zamestnávatelia veria, že okrem istoty pracovného miesta, primeraného platu či niekoľkých  dní voľna navyše je pre kvalitný výkon zamestnancov dôležité aj jednoduché šťastie a ich spokojnosť. K susedom tento trend dorazil v roku 2016, zatiaľ sa týka približne desiatok firiem, ale podľa odborníkov sa ale asi bude rozširovať.

Riaditelia najväčších firiem, ktorým neostáva veľa priestoru sústrediť sa na otázku spokojnosti zamestnancov, neváhajú novú pozíciu obsadiť. Doprajú tak svojim pracovníkom možnosť riešiť problémy s kompetentnou osobou. Manažér šťastia zaisťuje zlepšenie internej komunikácie, stará sa o nástupný proces a zapracovanie zamestnancov, ale pripravuje aj  špeciálne akcie pre stmelenie kolektívu, stará sa o ich vzdelanie či kariérny rast.

"Tá pozícia je dosť špecifická. Má v sebe niečo z personalistiky, psychológie, internej komunikácie. Dá sa povedať, že každá firma má záujem o to, aby mala spokojných zamestnancov. Nemusí na to mať zavedenú špeciálnu pozíciu, ale aj tak sa o spokojnosť  zamestnancov stará. Čas ukáže, či firmy začnú vo väčšej miere zavádzať priamo funkciu  manažéra šťastia," povedala  ČTK Veronika Žurovcová z Českej manažérskej asociácie.

Podľa nej sa týmto spôsobom o svojich zamestnancov starajú veľké, ale aj menšie podniky. "U malých firiem je to veľký nadštandard. Vieme však o firmách menších, s dvadsiatimi zamestnancami, aj o firmách so stovkami zamestnancov," uviedla. Podľa nej ide hlavne o mladé a inovačné firmy, ktoré sa orientujú v modernom managemente, alebo o firmy dlhodobo fungujúce, ale veľmi progresívne. "Často sa jedná o firmy zamerané na online, technológie, IT, high-tech. Väčšinou sú to firmy, ktoré do veľkej miery zamestnávajú generáciu Y. Vedia, že táto časť populácie má trochu iný rebríček hodnôt a od svojho zamestnania vyžaduje iné štandardy ako predchádzajúca generácia," uviedla ďalej Veronika Žurovcová. Generáciou Y sa označovali ľudia narodení v rokoch 1986 až 1995, dnes sa pojem používa aj pre generáciu narodenú medzi rokmi 1975 až 2000; chápe sa ako nástupca generácie X (od polovice 60. rokov do polovice 80. rokov). "Zavedenie pozície manažéra šťastia môže byť pre firmu cestou, ako si udržať kvalitných a spokojných zamestnancov. Dnes si totiž vyberajú skôr zamestnanci zamestnávateľa, ešte pred pár rokmi to bolo inak," uviedla Žurovcová.

Čítajte ďalej