18.4.2017 10:30 | Macho

Deväť bizarných zdravotných rád, ktoré fungujú

únava
únava
Ak ide o zdravie, väčšina ľudí sa spolieha na logické a rokmi preverené metódy. Chcete schudnúť? Menej jedzte. Máte málo energie? Viac spite. Ale existujú aj také rady, ktoré sú v rozpore s našou intuíciou.

A napriek tomu fungujú a sú vedecky preverené. Prehľad niektorých z nich pripravil spravodajský server whimn.com.au.

1. Bolesť hlavy zažeňte zeleným jablkom
Že je jablko denne nad všetkých doktorov, vedeli už naše babičky. Ale ako sa teraz ukázalo, dokážu zahnať aj bolesť hlavy. Podľa štúdie americkej nadácie The Smell & Taste Treatment and Research Foundation pomáha vôňa zeleného jablka, ako je napríklad Granny Smith, zmierniť vážnosť migrén. Vedci usudzujú, že to môže súvisieť s tým, ako príjemné vône dokážu uvoľniť, znížiť napätie a odviesť myšlienky trpiaceho od bolesti spôsobenej migrénou.

2. Splachujte toaletu so zatvorenou doskou
Pri splachovaní toalety majte vždy zatvorenú dosku. Mikrobiológovia z Arizonskej univerzity zistili, že vodné častice znečistené takými baktériami, ako je napríklad E.cola, sa ešte niekoľko hodín vznášajú v miestnosti, aby sa potom usadili na všetkých okolitých povrchoch. V prípade, že je záchod spojený s kúpeľňou, tak napríklad na vašej zubnej kefke.

3. Pribaľte si do posilňovne čokoládu
Výskum Loughboroughskej univerzity zistil, že čokoládové mlieko po náročnom posilňovaní dokáže pomôcť pri zotavení a povzbudiť rast svalov. Prečo? Pretože mlieko poskytuje zdroj proteínov spoločne s vodou a elektrolytmi, zatiaľ čo čokoláda dodá sacharidy. Relatívne vysoký obsah cukru pomáha obnoviť stratenú energiu - a je to lacnejšie ako proteínový koktail.

4. Doprajte si kávové zdriemnutie
V Japonsku vedci uskutočnili štúdiu zameranú na prínos popoludňajšieho "šlofíka". Zistili, že ľudia, ktorí vypili 200 miligramov kofeínu (to zodpovedá asi dvom bežným šálkam kávy), a potom si okamžite išli na 20 minút odpočinúť, sa cítili sviežejší a lepšie sa im darilo v následných počítačových testoch ako ľuďom, ktorí odpočívali bez kávy.



5. Topánky na podpätku zlepšia sexuálny živo
Nejedná sa len o zvýšené sebavedomie, ktoré žena cíti, keď si obuje lodičky na vysokom podpätku. Univerzita v talianskej Verone zistila, že chôdza v topánkach na vysokých podpätkoch priamo pôsobí na svaly panvového dna, ktoré sú spojené s orgazmom.

6. Cvičte, keď ste unavení
Keď ste vyčerpaní, tak si ísť zabehať sa zdá byť poslednou vecou, na ktorú by ste mali chuť. Ale zapotiť sa pri cvičení je ideálny spôsob, ako striasť únavu - aspoň podľa štúdie uverejnenej v magazíne Medicine and Science. Z nej vyplýva, že po 30minútovom cvičení strednej intenzity sa nálada zlepší. Cvičenie pomôže kyslíku účinnejšie prúdiť v tele a zahnať únavu.

7. Ak si potrebujete prebrať mozog, žuvajte
Už ste vypili tri kávy a stále pred sebou máte zoznam úloh dlhý ako vaša ruka? Vyskúšajte žuvačku. Vedci z univerzity v Coventry zistili, že mentolová žuvačka dokáže dramaticky znížiť únavu. Žuvanie navyše dokáže zlepšiť výsledky v testoch a pamäť o 35 percent.

8. Zahrejte sa, aby ste sa ohradili
Univerzita v Sydney uskutočnila výskum, ktorý potvrdil to, čo od pradávna vedia obyvatelia ázijských krajín - že horúci čaj alebo polievka sú na schladenie tela lepšie ako ľadové nápoje. To preto, že chladiaci efekt potenia  preváži teplo dodané do tela.

9. Nečistite si zuby hneď po jedle
Nie, to nie je výzva k zanedbávaniu ústnej hygieny. Iba rada založená na skutočnosti, že kyslé jedlá, ako sú citrusové plody, športové nápoje alebo paradajky môžu zmäkčiť zubnú sklovinu. Pokiaľ si hneď po ich konzumácii čistíme zuby, môžeme urýchliť následky kyslých jedál na sklovinu a narušiť vrstvu pod ňou. Preto je lepšie počkať pred čistením 30 až 60 minút.

Čítajte ďalej