19.4.2017 16:00 | Macho

Pozor na to, čo jete pred spaním: Na tieto 4 veci určite zabudnite!

Každý z nás má v stravovaní isté zlozvyky. Týchto by ste sa však mali zbaviť asap.

Pokiaľ ide o nočné vyjedanie chladničky, základné pravidlo znie - nejesť príliš. Hoci odborníci tvrdia, že večerné jedenie nehrá veľkú rolu, čo sa týka udržiavania hmotnosti, plný žalúdok môže narušiť inak pokojný spánok. Gastroenterológ Joseph Murray pre portál menshealth.com povedal, že svojim klientom odporúča nejesť pred spaním aspoň tri hodiny, najmä nech sa vyhýbajú veľkej porcii jedla.

Murray tvrdí, že človeku s normálnym trávením trvá tri hodiny, kým jeho žalúdok strávi jedlo a nestrávené zvyšky prejdú do čreva. Práve proces trávenia môže človeku prekaziť pokojný spánok. Lekár zdôrazňuje, že malá porcia jedla na zahnanie hladu človeku neublíži, no existujú potraviny, ktoré urobia viac neplechy ako osohu, ak ich pred spaním skonzumujete. Týmto potravinám preto hovorí dôrazné nie:

Čokoláda

(ilustračné foto)

Čokoláda alebo iné sladkosti obsahujú veľa cukru, no ešte viac škody vám môže spôsobiť kofeín ukrytý v nej. Už malý obsah kofeínu môže narušiť alebo zastaviť spánok, respektíve chemické procesy, ktoré sa dejú vo mozgu a tele pred spaním. Dietológ Erin Morse vystíha aj pred čajmi a bezkofeinovou kávou. "Veľa druhov čaju i bezkofeinová káva môžu obsahovať dostatok kofeínu na to, aby narušili spánok," tvrdí.

Jedlá s obsahom tuku

Telu trvá dlhší čas, kým strávi tuky v potrave. Mastnejšie jedlá preto konzumujte radšej v priebehu dňa, kedy vám sýtosť prekážať nebude tak ako pred spaním. Určite sa vyhnite potravinám, akými sú: mlieko, jogurt, avokádo, orechy, maslo, zmrzlina a syr, ktorý obsahuje veľa tuku.

Kyslé potraviny

Čili.

"10 percent mužov trpí pálením záhy, ale mnoho z nich o tom ani nevie," hovorí Murray. Bežným príznakom je pálenie v oblasti krku či hrudníka. Tento problém je výraznejší, ak ležíte, pretože kyselina zo žalúdka sa vracia smerom hore do úst. Preto sa treba vyhnúť korenistým a vyprážaným jedlám a všetkému, čo obsahuje paradajky - všetky tieto potraviny sú veľmi kyslé.

Alkohol

Ilustračné foto.

Alkohol narúša normálny rytmus spánku. "Alkohol vám môže pomôcť zaspať, no bráni hlbokému spánku neskôr v noci. Murray preto odporúča piť alkohol počas večere, niekoľko hodín pre spaním.

Ak už potrebujete niečo tesne pred spaním zjesť, môžete siahnuť po banánoch, celozrnných výrobkoch, vajciach alebo kivi.

Čítajte ďalej