6.12.2017 16:00 | Šport

Jedlo nesmiete po cvičení nikdy vynechať: 3 dôvody, prečo sa vtedy treba najesť

Po tréningu sa nezabudnite najesť.
Po tréningu sa nezabudnite najesť.
Zdroj: iStockphoto
Všetci cvičenia chtiví vedia, že po výdaji energie ju treba aj doplniť aspoň malým občerstvením. Čo sa však stane s vaším telom, ak sa po tréningu nenajete?

Najlepšie urobíte, ak do hodiny od tréningu niečo zjete a doplníte aj tekutiny, aby ste opäť nadobudli energiu. "Ak cvičíte predovšetkým ráno a potom sa niekoľko hodín nenajete, vaše telo nemá dostatočné zásoby energie a tá vám bude chýbať, dokým niečo neskonzumujete," vysvetľuje Susan Besser pre menshealth.com, ktorá sa špecializuje na rodinnú medicínu.

Toto sa môže stať, ak budete dlhšiu dobu po tréningu bez dostatočných zásob "paliva".

1. Nízka hladina cukru a nevoľnosť

Ak cvičíte ráno alebo skoro večer bez doplnenia živín, vaše telo si bude brať energiu zo zásob. Najskôr siahne do zásob glykogénu, ktoré vášmu telu upravujú hladinu cukru v krvi a udržiavajú ju stabilnú. Keď sa mozog snaží šetriť energiu, spomaľuje niektoré z funkcií. Keď sa vyčerpá cukor, nemôže ihneď siahnuť do iných zdrojov a jeho funkcia klesá - dostáva sa pocit slabosti až mdloby.

2. Strata svalstva

Keď dojde vášmu telu glykogén, musí siahnuť časom do iných dostupných zdrojov energie. Tým je tuk alebo ak chýba aj ten, tak svalstvo. Bez dostatočnej výživy po cvičení môže po určitom čase dôjsť až k strate svalovej hmoty.

3. Dehydratácia

man sitting in public restroom

Ak nebudete jesť ani piť po cvičení, zostanete dehydrovaný. Ak nedoplníte tekutiny, v tých najhorších prípadoch môžete trpieť srdcovými arytmiami. Nestane sa tak, ak nie ste chronicky podvyživený a nestresujete vtedy svoje telo cvičením. Pite aj pred tréningom, aby ste telo hydratovali a pripravili na potenie.

Čítajte ďalej
Vianočné inšpirácie
Vianočné inšpirácie