14.12.2017 06:00 | Šport

Pre všetkých, ktorí posilňujú: Týchto 5 chýb pri cvičení bráni v naberaní svalstva

Pri naberaní svalov sa vyhnite týmto chybám.
Pri naberaní svalov sa vyhnite týmto chybám.
Zdroj: iStockphoto
Ťažko driete pri tréningoch, ale svaly už nerastú? Toto môže byť 5 dôvodov, prečo tomu tak je.

Pravidelné cvičenie je pre rast svalstva nevyhnutné, no závisí od veľa vecí - genetika, typ tréningu, roky tréningu či to, ako naň vaše telo reaguje. 

Toto je 5 tréningových chýb podľa menshealth.com, ktoré by ste si mali prečítať skôr, než úplne stratíte motiváciu cvičiť.

1. Cvičíte stále rovnako

Ak neustále trénujete s príliš veľkou váhou, môže to mať negatívny vplyv na kĺby, čo môže viesť k zraneniu a nadmernej záťaži. Je jasné, že tieto dôvody vám v budovaní svalov nepomôžu. Preto by ste mali cvičiť s menšou váhou po viac opakovaniach. Podľa výskumov ľahšie zaťaženie pomáha budovať svaly porovnateľne ako s väčšou váhou.

2. Svaly dostatočne nezaťažujete

Ide o opak prvého prípadu, keď sa tréning míňa účinku a vy svoje svalstvo nezaťažujete dostatočne a robíte len bežné "pohyby".

3. Príliš tlačíte na pílu

Trénujete tvrdo a nonstop. Hoci je ľudské telo prispôsobivé, v určitom okamihu narazíte na jeho strop a hodiny tréningu, ktoré absolvujete, sa stanú kontraproduktívnymi. To spôsobuje úbytok svalovej hmoty. Nadmerné zaťažovanie môže zapríčiniť zmeny nálad, únavu, chronickú bolesť svalov, pokles výkonnosti. Jednoducho, keď príliš zaťažujete svaly, musíte im dať aj potrebný oddych na regeneráciu.

4. Priveľa kardia

V počiatočných fázach cvičenia môže byť kardio pre rast svalov prospešné. Platí však, že ak chcete budovať svalstvo, mali by ste obmedziť frekvenciu, intenzitu a trvanie kardia. 

5. Objem záťaže nie je dostatočný

Platí pravidlo, že ak chcete "rásť", musíte sa pustiť do práce. Svaly by ste mali zaťažovať minimálne dvakrát týždenne.

Man eating energy bar
Čítajte ďalej