20.6.2018 16:00 | Macho

Vyskúšajte jedálniček na podporu testosterónu

Zdroj: PR foto
Zmeny v strave dokážu zabezpečiť, že sa hladina testosterónu vo vašom tele môže pohnúť tým správnym smerom. Aký zvoliť jedálniček?

Tento mužský pohlavný hormón neúčinkuje len na vybudovanie svalov, ovplyvňuje aj výkon muža v posteli, kvalitu erekcie, silu kostí, srdce, pamäť a veľkosť penisu (pri vývoji). V jedálničku na podporu testosterónu určite nevynechajte: vitamín D, zinok, dôležité aminokyseliny (L-arginín), či Kotvičník zemný.

Vajíčka - cholesterolu sa nemusíte obávať

Hoci cholesterol vo vaječnom žĺtku je pre mnohých strašiakom, konzumovaním troch vajíčok denne sa nevystavíte nebezpečenstvu. Štúdia University of Connecticut preukázala, že môžete jesť tri vajíčka denne bez ovplyvnenia hladín cholesterolu a nemá negatívny vplyv na kardiovaskulárne zdravie. Vajcia obsahujú takmer dokonalú rovnováhu aminokyselín pre ľudské potreby.

Z rýb je najlepší tuniak

Tuniak je bohatý na vitamín D, ktorý súvisí aj s produkciou testosterónu. Toto zdravé jedlo je bohaté na bielkoviny a patrí medzi obľúbené potraviny s nízkym obsahom kalórií. Dve porcie týždenne dokážu splniť požadovaný účel. Pokiaľ vám tuniak príliš nechutí, môžete siahnuť po lososovi alebo sardinkách.

Biela dávka vitamínov a minerálov - mlieko

Tento zdravý nápoj je skvelým zdrojom bielkovín a vápnika. Od malička sme nabádaní k tomu, aby sme pili mlieko pre lepšie zdravie kostí. V dospelosti prichádzame na to, že jeho obsah vitamínu D sa môže podieľať na zvyšovaní hladiny testosterónu. Nízkotučné varianty majú rovnaké živiny ako plnotučné mlieko, neobsahujú však nasýtené tuky.

Kakao

Surové kakao a kakaové výrobky môžeme považovať za super potraviny. Nezamieňajte si to však s čokoládou, ktorá je spracovaným výrobkom (s výnimkou RAW). Okrem obsahu antioxidantov je kakao bohaté na minerály podporujúce testosterón ako je horčík, zinok, mangán, železo a meď.

Ustrice, kraby, homáre

Ustrice sú vysokými zdrojmi minerálneho zinku, čo môže pomôcť s nízkym testosterónom. Morské plody však obsahujú zinok, ktorý je pre produkciu mužského hormónu dôležitý.

Hovädzie mäso a hovädzia pečeň

Pečeň je skvelým zdrojom vitamínu D a rovnako ako hovädzie mäso, obsahuje zinok. Aj keď sa odporúča, aby ste kontrolovali svoju konzumáciu živočíšnych tukov, keď ich nebudete konzumovať denne, nijako vám neuškodí.

Fazuľa

Táto obľúbená zelenina je slušným zdrojom vitamínu D a zinku a ako bonus sú plné rastlinných bielkovín, ktoré dokážu chrániť zdravie srdca. Vďaka zaradeniu do jedálnička môžete podporiť produkciu testosterónu.

Ak chcete aktívnejšie spermie, konzumujte hrozno

Koža hroznových bobuliek obsahuje resveratrol, ktorý pozitívne pôsobí na pohyblivosť spermí. Vedci zistili, že zhruba množstvo v 5-10 g hroznových koží stačí na zvýšenie úrovní testosterónu a schopnosti spermií rýchlejšie a lepšie plávať.

Kotvičník zemný - zelená Viagra, ktorá nahradí steroidy

Plody a korene teplomilného Kotvičníka obsahujú fytosteroly – prírodné steroidy. Tie síce nedodávajú telu hotový testosterón, avšak stimulujú jeho tvorbu (pri pravidelnom užívaní môže Kotvičník zemný optimalizovať tvorbu testosterónu).

Pokiaľ sa usilujete zvýšiť úroveň testosterónu v tele, aby ste sa udržali v sexuálnej kondícií a podporili libido, riešenie je na dosah. Vyskúšajte tabletky na erekciu, ktoré obsahujú práve extrakty z tradičných bylín (Kotvičník zemný, Maca peruánska, Pestrec mariánsky,...),vitamíny a aminokyseliny, ktoré prispievajú k udržaniu sexuálnej kondície a vitality v každom veku.

Čítajte ďalej